Jaha, och hur länge har du tänkt vara sjuk då?

Ja, vad svarar man på det. Just hemkommen från läkarbesök. Känns som att gå igenom en torktumlare ungefär där jag känner behov av att försvara min rätt till att vara trött. Även om läkarna förstås gör vad de kan.
Men jag tror ju att kopparspiralen varit en bidragande faktor till att stressa min kropp till utmattning. Ja, det finns fler faktorer, men koppar är jag rätt övertygad om att jag har överskott av. Men att förklara det för en läkare är meningslöst. Ja, jag kan förstå att man behöver gå efter riktlinjer. Och jag kan förstå att det inte är så bra att googla på symtom. Men gör det mig mer sjuk? Nej, hitills har jag bara blivit bättre hela tiden, av att följa råden jag fått vid kopparöverskott, och för utmattning. Men, att kunna mycket tycker jag också borde betyda att man förstår hur lite man vet. Ödmjukhet. Det som är sant idag behöver inte vara sant imorgon. En gång trodde vi att jorden var platt, och det var sanning då.  Jag tänker själv fortsätta att exprimentera med mig själv och reda ut kopparöverskott. Men också jobba med det mentala som sjukvården ser som den enda anledningen till att man kan drabbas av utmattning idag. Jag är övertygad om att man kommer att hitta fler orsaker, så småningom. 
 
Och, när ska jag bli frisk? Den som har svar på det får gärna höra av sig! Och vad är mitt mål? Ja, inte är det att fortsätta att inte orka göra något mer den dagen jag gått till läkaren ialla fall. Den som känner mig vet att jag vill, vill ganska mycket, mer än jag orkar, just nu.  
 
Puss och kram, nu ska jag vila och njuta lite av aprilsolen. Och ägna mig åt terapimålning kanske. 
 
Vägen är inte rak, den är krokig, och kantas av både blommor och taggigt ris. Men framåt leder den. Och nu är det enda som existerar. 
1 Anneli:

skriven

"Hur länge har du tänkt att vara sjuk då"?? Vilken jäkla dum fråga!! Du hade väl aldrig tänkt att vara sjuk överhuvudtaget?
Nä, trodde väl inte det!! Inte jag heller!
Sofie: Du skriver så bra och igenkänningsfaktorn är mycket hög!
Puss och Kram påre!

Svar: Nä, det har du rätt i, jag hade inte tänkt vara sjuk.
Åh, tack vad fin kommentar av dig, vad glad jag blir över den! Synd att du behöver känna igen dig. Önskar inte att någon behövde det..
Puss & Kram!
Sofie Broström

2 Anneli:

skriven


Svar: <3 tillbaka!
Sofie Broström

Kommentera här: