På Ekenäs kvarn hamnade jag idag

Foto från Ekenäs kvarn, Sörmland 
 
Nu var det ett tag sedan jag satt mig ned för att skriva. Dock så brukar jag varje kväll ha genomgång i huvet med dagens händelser, och oftast då kommer saker som jag skulle vilja skriva om. Men, dagen efter så är det som bortblåst om jag inte gjort anteckningar. Ska ta och lägga ett anteckningsblock vid sängen igen.
 
Idag har jag provat något väldigt, väldigt starkt. Verkligen en speciell upplevelse som nog mer bör erfaras än läsas i ord. Min sambo hade bokat in mig på hemlig aktivitet, bara imorse fick jag veta var jag skulle. Ekenäs Kvarn, i Sörmland. Där var jag inbokad på yoga och Gongbad. Ja, kanske du som jag inte riktigt har koll på vad det sistnämnda är? Jag fick lära mig idag att det var healing via vibrationer av trummor, tror jag man kan beskriva det som. Vibrationerna av trummorna påverkade kroppen på ett plan som bara måste upplevas! Att man kan ligga typ blixt stilla i två timmar på ett hårt trägolv måste innebära att man är starkt påverkad, ( ja alltså inte drogad). Alla deltagare låg helt stilla. Första gången jag upplevde trans. För det måste har varit trans jag hamnade i!
 
Dagen var väldigt fin, och det var helt klart värt att åka den långa vägen dit. Ekenäs Kvarn var en väldigt speciell plats, Sara hade verkligen skapat en speciell miljö där, mitt ute i ingenstans lyckades hon locka många besökare till de aktiviteter och hennes Kafé. Sérgios band, Stockholm Lisboa brukar spela där varje år, men jag har inte varit med dem när de är på turné. 
Jag laddade ned ett par Sommarpratare som underhållning för resan. Lyssnade bland andra på Linnéa Claesson, henne skulle jag gärna skänka ett Nobelpris eller två, vilken otrolig människa, vilken styrka, snabb att finna sig, och sånt civilkurage. 
 
Medan jag var ute på tur gjorde Sérgio klart det sista som han under lång tid nu jobbat på, att den nya versionen av hemsidan ska bli klar. Kvällar, helger och semestrar har han suttit och knappat på att den skulle bli klar. Här är den nu, sofiesrenting.com, version 2017. Inte så perfekt som vi helst av allt vill ha den, men gångbar. Good enough får man visst lära sig att acceptera. 

Kommentera här: