Hjärnans kontakt med tarmen

Den här filmen förklarar på ett väldigt tydligt och bra sätt om de goda och onda bakterierna i tarmen, och hur vi med kost kan hålla oss friska, eller göra oss sjuka. Kul att detta kommer mer och mer upp i ljuset! Kanske snart kommer man också officiellt att visa på att tungmetaller som tagits upp i kroppen får oss sjuka, och på vilket sätt. Det ser jag fram emot.
 
 

Jag är övertygad om att många utmattade har en förgiftning av tungmetaller efter att ha sett många hårmineralsanalyser av folk som upptäckt än den ena, och än de andra giftet i kroppen och också diagnostiserats som utmattade. I mitt fall misstänker jag att kopparspiral i 5,5 år har bidragit till min utmattning. Det finns en blogg om det ämnet här: kopparspiral.blogspot.se/ 
Efter att spiralen är uttagen så har jag slutat att släppa stora hårtussar dagligen. Klåda i  hårbotten har upphört. 
Mjäll har också försvunnit. Jag har också slutat med mjölprodukter, som pasta och bröd, jag tror det också påverkat klimatet i tarmen så att den mår bättre. Jag har inte heller lika hög grad av hormonpåslag vid mens nu som när jag hade spiralen. Jag märker det på att brösten inte är lika svullna och ömmande längre. Inga symptom jag direkt kommer att sakna! En annan som jag känner blev av med sina ständiga underlivssvampinfektioner och pmsbesvär direkt efter uttag av spiral. Symptomen hade kommit efter insättning kan tilläggas.
 
 
För att bli friskare så tar jag en rad vitaminer och mineraler. Jag har fått hjälp av utmattningsskolan.se att börja rensa ur kroppen. Jag har också fått hjälp av kostrådgivaren Ann-Catherine Halvarsson att välja ut vitaminer och mineraler, hon har förklarat för mig många av de saker som inte sjukvården tar upp alls. 
 
Här ser du mitt artilleri, ( inte snyggaste fotot direkt men.. )
 
 
D3 och K2 vitamin + järntablett ( ej med på bild)  tar jag på morgonen vid frukost.
Stress B-Complex och Cortrex tar jag på eftermiddagen.
Magnesium och Zink innan läggdags. 
 
Jag har gradvis fått gå in med de fyra sistnämnda eftersom jag upplever att de påverkat mig så jag har blivit alltför trött. Magnesium och Zink har jag en lång period varvat och tagit varannan dag. Magnesium har jag också tidigare tagit för att bli av med myrkrypningar i benen särskilt när jag skulle sova, när jag tränade mycket, symptomen försvann helt när jag började äta magnesiumtillskottet. 
 
Jag kanske berättar mer om förändringar jag gjort i kosten vid annat tillfälle! 

Kommentera här: