Uppe på andra sidan av utmattningshålet!!

 
... vad GÖTT det är att jag verkligen känner att jag kommit upp ur det där hålet, utmattningshålet! Allt är så mycket roligare, så mycket lättare. För ett år sedan så tog det mig en vecka att återhämta mig efter ett zumbapass. Nu klarar jag pass, och det är så sjukt kul igen, precis som det var innan. Eller, ändå roligare faktiskt. Nu när jag vet vad motsatsen till ork är. Det är liksom ändå bättre då! Det är så himla kul att dela den där dansglädjen-energin med en hel sal av andra som också gillar att Zumba! 
 
Så tacksam för allt jag lärt mig under det här 1,5 året som gått, och all hjälp jag fått. Jag har verkligen haft tur som har fått så mycket stöttning.
Med kosten, att välja bort kolhydraterna och näringsoptimera mina måltider. Ann-Catherine som hjälpt mig OÄNDLIGT med stöd och råd och delat med sig av så mycket kunskap. Och lyft när det varit tungt. 
Att återhämta, Ullis på Kvarnen i Nickarvet, att åka på yoga efter att ha lämnat barnen på onsdagsmornarna, helt fantastiskt! Yogapassen som jag bara skuttar utifrån efteråt. Och att vården faktiskt har yoga på sjukhuset som jag också gått på, DET är ett stort framsteg, och jag är så tacksam för att jag haft den möjligheten. Känner stor skillnad i vad jag orkar på ett yogapass nu, jämfört när jag började. 
Homeopaten Anders i Krylbo  som jag gått hos och fått behandlingar så att utmattningen verkligen börjat släppa, att kroppen rensat ut den där skitkopparn. 
Och barnen och Sérgio som stöttat och funnits runt mig, stängt dörren när jag behövt sova. Utan det stödet hade processen säkerligen varit ändå längre.
Jag har också haft tur, som hade en barnmorska som inte förnekade mina misstankar om att kopparspiralen var en stor del i obalansen. En jättebra ödmjuk och förstående handläggare på Försäkringskassan, ja de finns! Läkare och terapeut som lyssnat och litat på mig. 
Lena Winroth med all kunskap, och koppargruppen på Facebook har varit ett stort stöd att det funnits där att läsa om alla andra som också har samma symtom.
Vänner och familj som lyssnat på mina klagovisor. Hoppas öronen inte ramlat av! 
 
Älskar den kunskap jag fått under den här tiden om min kropp. Och jag tror att jag blivit starkare, och visare av detta. Ett stort intresse för vad kost och alternativmedicin har väckts. Min målsättning är nu att kunna sprida detta vidare till andra. Jag kommer att läsa mer, bara jag har fått stabilitet i min ekonomiska situation som är ranglig efter den här tiden, och att jag numera bor själv i huset. Varannan vecka jobbar jag nu på Dormsjöskolan som vikarierande behandlingsassistent. Tack Anna-Karin för den möjligheten du gav mig! Uthyrningen med Sofiesrenting finns ännu kvar. 
 
Tacktacktack, till er alla som hjälpt mig på vägen <3  
 
Jag vet att jag måste vara försiktig, energi finns nu, men den är inte beständig och framförallt inte obegränsad. 
 
Sofie Broström

Kommentera här: