Frihet och kreativitet!


 
Vaknade pigg idag, så himla skönt att känna energi! Det verkar gett lite resultat med några dagars intensivt slöande.
Idag är jag och provbor en lägenhet i Parede på Lissabonkusten, så himla härligt att ha havet aldeles utanför fönstret. Det är busväder och regnet slår mot fönstret och det är vågigt. Och så vackert! Så skönt att vara här helt själv. När jag kom kändes det först tomt och ödsligt efter att ha varit ompysslad i flera dagar med full service. Men när jag tog fram staffliet, satte på lite latinomusik i öronen, först några med lite mer fart, och sen fado för rätt stämning :) Jag slås av vilken energi det ger, att bara vara med mig själv. Även om jag jobbar själv hemma så är det inte så ofta jag känner denna frihet. Med företag, barn och hus så är det så många måsten och borden, ( vilket lett till var jag är nu också förstås), jag har väntat till jag är klar tills jag kan koppla av, och göra något kreativt, men när tvätthögarna är avverkade och barnen i säng, då har jag ju varit alltför trött för att orka skapa och hämta energi. Tänk vilken dålig taktik egentligen!
 
Men senaste tiden har jag ju blivit tvungen att göra sånt, vilket ju är toppen, men himla svårt att lära om också, jag har ju tränat i 11 år nu på att vara tillgänglig mamma. Så jag får väl inte ha för höga krav på mig heller. 
Hursomhelst så njuter jag nu av mig själv, i en superfin lägenhet med full havsutsikt. Några ljus på bordet, och framförallt, mitt staffli! Är så glad att jag tog med mig det hit. 
Hoppas du också njuter av din tid, just nu vad du än gör.
Kram!
 
1 Anneli:

skriven

Härligt!! :-)

Svar: Verkligen! :)
Sofie Broström

Kommentera här: