Min intution

 
Läste något fint häromdagen om ämnet intution ur boken "Att leva i ljuset" av Shakti Gawain.
Tänk dig att universum är vår dirigent och att vi alla är musiker i en orkester där vi alla har vårt instrument att spela på för att orkestern ska fungera. Tänk om jag inte lyssnar på dirigenten, utan börja spela så som jag tror jag ska spela, om hela orkestern gör likandant. Hur skulle det låta då?
 
Lyssnar du på din intution och följer den? Gör du det du borde göra i livet. Gör jag det? Jag gör det ibland, men ibland ignorerar jag den. Och varje gång det då bli fel så vet jag ju det. Då får jag min intution bekräftad. Och det kanske är det som var själva meningen då. Jag vill lära mig att bli bättre att lyssna på min magkänsla, min intution. Vi hör alla ihop med Moder Jord, och har vår roll att spela för att systemet ska fungera. Vi, likasom en bladgroda boendes i Casal d´Além i Portugal på fotot jag eller min man tagit, vet inte vilket faktiskt.
 
Ofta av någon anledning när jag ska handla något klädesplagg, även om jag tycker om det så kan jag känna på mig att detta kommer jag inte att använda. Och andra gånger kan jag känna att det är helt rätt. Ja, nu hör inte kläder till mitt favoritområde, men just där brukar min intution vara inblandad av någon anledning. Och stämma överens med budskapet jag fått.
Sist det hände så gällde det inte ett mjukt inköp utan när jag köpte ett staffli på Auktionet. Detta var bara ett par veckor sedan. Jag kände på mig att det inte skulle bli bra, jag bara visste det, men att det ändå fanns något syfte. Jag och min man körde dit, väl där så var staffliet inte ens helt, trots att det inte uppgetts på auktionen. Jag skulle ju ha det för att måla och hade inte lust att ta hem ett halvdant staffli med krångel. Så det blev till att köra hem igen. Total restid för turen blev ungefär 6 timmar.. Jag tror ändå det var viktigt att sitta tillsammans i bilen och bara vara. Njuta av solen, naturens skiftningar längs vägen. Och lugnet i bilen med bara oss två. Jag upplever att vi fick en fin resa, trots utebliven affär. 
 
Jag behöver generellt bli bättre på att lyssna på mitt inre, jag behöver vända mina öron inåt, och höra vad min inre röst viskar. Vad vill du käre vän, ska jag säga. Vill du vila? Ok, då gör vi det. Lyssna när jag bara vill skapa, eller bara vara. Släppa måsten som att ha ett perfekt städat hem, klippt gräsmatta eller vad det nu må vara. Släppa kontrollen, och låta andra styra också. Det ska jag öva mig på! Att använda intutionen för sitt syfte. 
 
 

Kommentera här: