Att ladda upp mig själv!

 
 
När man läser flera inlägg jag hitills postat så kanske man tänker att jag är superdeprimerad och tungsint. Men nej, så känner jag mig inte alls, för det mesta i alla fall. När jag skrivit de tunga inläggen så är det saker som tynger mig ja, och skriva är för mig en superduperbra metod att göra mig av med lite skrotlast.
 
 
Jag har väldans roligt jobb, och vill, jättemycket! Jag har jättemånga planer, och framtidsvisioner inom alla möjliga områden. 
 
  Jag börjar lära mig när jag måste lugna mig, bromsa. Och det ser jag som nyckeln till att hitta balans. Balans mellan aktivitet och vila/ lugna stunder. Tänka på att ta pauser. Ladda med skog, natur och frisk luft. Ladda med att måla, ladda med att mysa med barnen. 
 
Bilderna är från min promenad imorse vid dalälven när jag hade lämnat barnen på skolan. Det var så himla härlig morgon, ljust och fint. Många är gångerna jag kört över älven och tänkt att det vore fint att gå där, just nu. Men så har jag istället åkt hem, för att uträtta måsten. Idag var det bästa måstet att just promenera vid älven. Och jag tänker ta fler sådana stunder i akt. För vad är väl inte större måste egentligen än att ta vara på underbara stunder? 
 
 
 
 

Kommentera här: