En dag med viss energi!

Oj idag har jag verkligen varit i farten efter två veckors otrolig seghet, när kroppen känns som seg havregrynsgröt och den inte kan ta sig ur viloläge är det skönt ( och lite farligt) at återfå lite energi. Det är lätt att gå för hårt ut på en gång. Och det finns risk att jag gjort det idag.. vi får se imorgon hur det blir då. 
 
Spiral stabiliseringsträning på takterrassen vid förra årets hälsoresa. Foto av Ann-Catherine Halvarsson
 
Jag och Ann-Catherine har gjort klart schemat för årets hälsoresa till Portugal. Ibland känns det nästan som att leka jobb, jobbet är ju så himla kul! Lyckos mig! Äntligen är programmet satt, och bokningar har börjat komma utan att vi ens hunnit börja sprida det egentligen.
 
Tog mig en tur på ett stort glädjeämne till mig, sparken! När det är sådär riktigt härligt glid, det är så underbart! Solen lyser lite mer starkt för varje vecka nu. Och rakt i ansiktet, på de snöiga träden. Så vackert och underbart att nästan sväva på sparken som svarar så lätt när jag skjuter ifrån. Gäller att passa på, det är inte så många dagar som det finns möjlighet till sparkåkning med dessa vintrar nuförtiden. Fläckvis halka brukar man tala om, men jag upplevde fläckvis barmark, det är det man får passa sig för så inte styret åker in i magen i en tvärnit. Men det brukar det inte. Jag har övat på sparkåkande i många år. Jag älskar att åka spark. 
 
Sen tog jag och gick på ett Zumbapass faktiskt. Phu, det är svårt att kroppen inte alls hänger med i allt som den gjorde innan. Trött, hjärnan fattar trögt, och move-sen blir därefter. Och snabbt tar energin slut. Jag som brukar köra med gasen i botten! Så svårt att acceptera! Men underbart att träffa zumbisar igen och få vara delaktig i energin som Zumban ger, även som delvis åskådare. Förra gången jag var på pass tog det tre dagar att återhämta mig. Hoppas jag blivit lite friskare så det går fortare nu. Tog ett långt bad efteråt för att verkligen ladda upp kroppen igen. Hoppas det blir en fin, solig dag imorgon med. Det tror jag är bra för mig.
 
Jag har också startat en namninsamling, jag blir så trött på att barnen får margarin i skolorna och vill se en förändring. Kanske är tiden mogen nu. Margarin vet väl alla utom som det verkar Livsmedelsverket att man inte ska äta. Om du vill signera, klicka här.
 
Så här ser det ut häromkring nu. Vackert, vitt och soligt!
1 Anneli:

skriven

Visst är det härligt när solen och energin kommer tillbaka! Men det är ack så lätt att ta ut sig! :-/ Själv var jag glad när jag orkade släpa in mig i duschen i förmiddags...
Och självklart har jag signerat din namninsamling! Hoppas många gör det så det blir nån ändring snart! Margarin tar jag inte i med tång ens!!

Svar: Ja, vissa dagar får man verkligen vara glad för det lilla. Har ni badkar? Det är fint tycker jag, vattnet ger energi. Jag har i himalayasalt, det renar och ger magnesium. Tack att du signerade, jag hoppas också det blir många som signerar! 19 just nu, det går framåt! Sprid den gärna!
Sofie Broström

2 Anneli:

skriven

Ja, vi har badkar och jag älskar att ta långa sköna bad med antingen bikarbonat eller mitt egentillverkade badsalt; en blandning av havssalt, soda och eteriska oljor. Tyvärr blir det inte så ofta... Men NÄR jag badar så brukar jag somna i badkaret och vakna av att vattnet blivit kallt...! :P

Svar: Härligt! :) Vet du vad bikarbonat har för inverkan? Har läst om det tidigare men har inte förstått vad det ska göra. Saltet förstår jag, man tar upp mineraler från saltet.
Sofie Broström

3 Anneli:

skriven

Ja, bikarbonatet hjälper till att syresätta blodet och är också väldigt renande! Om det hade några andra positiva egenskaper så har jag glömt dem dessvärre...! Meeen... Jag kom på att det går att googla på det!! :P ;-) Hittade den här informativa sidan:
http://passionforhalsa.se/detta-hander-i-kroppen-nar-du-badar-i-bikarbonat

Svar: Oh, smart drag! :)
Sofie Broström

Kommentera här: