Skönheten kommer inifrån

Angående en reklam jag såg med en injektionsspruta riktad mot pannan.. Tänk om en bara kan vara fin för den man är i just den ålder man befinner sig i, just nu. Ungdomen är flyktig, jämt och rättvist fördelat till oss alla, visheten kommer med åren, och gud så glad jag är över allt jag vet idag, som jag inte visste då. Se åldern som ett tecken på den vishet som vi får. Varje dag, lite visare!
Det som händer är ju att vi blir slavar under konsumtion. Aldrig duga som vi är, så vi kan konsumera, lite till. För kanske kommer vi vara lyckliga, vackra, älskvärda och utmärkta. Eller?
 
Jag ser till att medvetet tala gott om min kropp, när det passar in, så att de också kan göra som jag, förhoppningsvis. 
Det går ju inte att stå med sträckt panna och utan ansiktsuttryck, ett leende som inte når ögonen på grund av botox, och förklara för ens dotter att hon duger, precis som hon är!
Jag tror inte på att man mår bättre av operation, jag tror att den leder vidare, till nästa fel och nästa. Ungefär som när man börjar att renovera huset. 
 
 
Fotot är från ST, från 2008. Jag, min dotter och fiolspelande sambo.
 
 
 
 
 

Kommentera här: