Homeopatbesök

I fredags var jag på besök hos en homeopat som håller till här i Krylbo. Efter 3 timmars behandling, o-smärtfri om man säger så.. (Min son sa att jag hade blåmärken på sina ställen.) Dagen efter, värsta energitoppen! Höll igång en hel dag, pratade med folk, till och med okända. Var vaken ända till 24 på kvällen utan att ens sova på dagen! Jag som sovit på dagen nästan varje dag sedan oktober då jag kraschade helt. Sånt lyckorus, av att orka! Och känna mig pigg, helt otroligt! Tänk vad man kan uppskatta det som man annars tar för givet när man är frisk! 

Homeopaten gör ögondiagnostik, han sa att jag hade ont på flera ställen som jag innan kollat upp med sjukvården men de inte sett några fel. Och berättade att bäckenet var omlott eller vad man ska kalla det. Därför har det blivit snedbelastningar och han visade mig muskler där jag hade ont, fast jag inte ens visste det förrän han klämde där. Jag har ju haft typ ”foglossning” sen i maj förra året. Och om man läser om kopparöverskott så luckrar det upp ligamenten samma som vid graviditet. Foglossningssmärtorna har nästan helt försvunnit dock numera. Jag saknar dom inte.

Sen var det tarmarna och sånt som krånglat för mig, och det såg han också. Rekommenderade frögröt. Dock har jag glömt receptet, mitt minne är ju inte på topp, än. Så måste ringa för att be om det. Han sa också att gallan var påverkad, så kanske inte LCHF är rätt ändå.. Så svårt med vad man ska äta och ej. Gillar dock känslan av att inte äta ris och pasta, och mjölprodukter har jag ju sen länge undvikit. En och annan potatis har jag dock ätit. Blomkål carbonara, det är supergott!

Jag är så tacksam över hjälpen jag fick! Och jag undrar stilla, när ska denna typ av sjukvård bli accepterad i Sverige? I Tyskland kompletterar den redan den vanliga sjukvården, medans här fördöms den. Den vanliga sjukvården kan inte göra mycket åt utmattning, men trots det finns hjälp att få! Jag har av den vanliga blivit erbjuden piller mot depression, fast jag inte ens varit deprimerad, utan trött. Javisst, deprimerad av att inte orka, men inte deprimerad så till den grad att jag behöver syntetiskt hormon. Och samtalsterapi förstås, den tycker jag varit väldigt bra. Kan prata mer om den en annan gång. 0m man lättar upp trångsyntheten om att maten inte påverkar hälsan (mer än med fetma), samt tar in alternativ vård, undra vad som händer med sjukskrivningarna då? 

Jag ser förresten att det är ganska många som läser mina inlägg, vore kul om du lämnade en kommentar. :) 

1 Anneli:

skriven

Ja just det... Det finns en Homeopat i Krylbo... Det hade jag glömt bort! Anders nånting va?
Jag går också hos en Homeopat, fast i Gävle. Har gått där ett år drygt, men han behandlar gamla kroniska "åkommor" så det tar lång tid att bli bättre och ännu längre tid att bli frisk igen...
Ja, tänk om den svenska SJUKvården kunde fatta att det finns alternativ som är långt bättre många gånger! Men det är klart... man tjänar inga pengar på friska människor... (Vem? Jag?? Cynisk??? Mmmm... jag har blivit det med åren och erfarenheterna...)

2 Anonym:

skriven

Har gått hos homeopat under 10 års period och alltid blivit bra. Sen hon slutade så har jag fått olika krämpor. Som inte jag får hjälp med. Nu är frågan vilKen homeopat är bäst att gå till Alltid svåt när man ska börja med någon ny / Heli

Svar: Ja, svårt. Beror ju på var du bor. Kanske nån kan rekommendera? Kan verkligen rekommendera homeopaten i Krylbo, Anders Sjundhe heter han. Hoppas du hittar någon du gillar❣️
Sofie Broström

3 Kicki:

skriven

Söker efter Anders hemsida.... men den finns inte kvar. Vet du om han fortfarande håller på med homeopati? / Kicki

Svar: Hej Kicki, ja det gör han. Du når han via butiken Cool corner. Men de har stängt i två veckor nu tror jag det var. / Sofie
Sofie Broström

4 Malin:

skriven

Ska träffa Anders imorgon, men kan inte hitta en adress, du kan kanske hjälpa mig 😊

Svar: Hej Malin, Jag såg inte detta förrän nu tyvärr. Hoppas du hittade fram ändå! / Sofie
Sofie Broström

5 Anonym:

skriven

Hej jag är "patient" hos Anders sjunde i Krylbo!!! Jag åkte dit första gången för ryggvärk! Han kollade i mitt vänstra öga o sen en öronmärkta! Ögat igen o sen ögonkartan. På mindre än en minut så ställde han diagnosen att jag hade slagit i svanskotan o fått en snedbelastning av bäckenet. Detta skedde på ca minuten!!! Inte ens 2 minuter!!! några besök hos honom under 1.5 år ca så vart min ryggvärk bortblåst!!! Äter inte ens Alvedon. Skandan jag hade kom från att jag hade rasat från ett tak o slagit i ryggen. Detta såg inte läkarvårdwn på 20ÅR. snacka om skillnad på utbildning o kunskap!!!!!. Han fixade även en tennisarmbåge på mindre än 4 minuter. Aldrig haft smärta sen dess. Detta var 3-4 år sedan!!!
Johan i sala!!!
O ja det fungerar verkligen

Svar: Hej Johan, ja han är otroligt duktig. Det är synd att det i Sverige är så tabu med denna typ av vård då den hjälper så många. Som tex att det är olagligt att bota någon med cancer med alternativa metoder. Alltså olagligt att bota.. I den meningen så vill man alltså hellre att folk förblir sjuka än att bruka alternativa metoder. Vidarekliniken stängde man. Medans Schweiz istället släpper in homeopatin i den ordinära sjukvården. Och i Tyskland tex jobbar man parallellt med modern medicin och alternativt. I mina ögon kompletteras dessa. Så skönt att höra att han hjälpt dig komma tillrätta med dina problem. Jag blir så glad!
Har själv intresserat mig för hans metoder och har gått kurs i polaritetsterapi som är en av de metoder som han använder sig av där man jobbar med kroppens läkning. Den ger resultat även fast jag är nybörjare, det är så häftigt att se. Allt gott till dig!
Sofie Broström

Kommentera här: