Energin kommer tillbaka!

Åh, den här helgen känns det som att liv börjar återvända! Så skönt med glimtar av mitt pigga jag, det är verkligen saknat! Jag älskar att Zumba, och har utbildat mig till tränare, men nu har det ju inte blivit mycket av den biten i höst eftersom jag blivit helt däckad i tre dagar efter ett pass. Har inte heller klarat att träffa många människor samtidigt. Nu har jag varit med på pass både i fredags och i söndags, och det gick rätt bra. Jag behöver ju tänka mig för, inte ta ut rörelserna så det blir för jobbigt. Hoppa över de mer energikrävande momenten helt, och vara med varannan låt helst för att orka. Och ha öronproppar i fickan när ljudet börjar tränga sig på så det blir störande.. Men jag var med!! Det var så himla kul, att träffa Zumbakompisarna, att ryckas med av musiken och att dansa!! 
I 30 min ungefär är jag pigg, efter 30 min behöver jag koppla bort. Men det går framåt ändå känner jag.
 
Ljuset har också återvänt. Förra veckan, hela sportlovsveckan var det rätt trist väder, men igår så kom det härligt solljus på den vita snön. Det gör underverk för humöret. 
 
Jag har också målat i helgen, känner att jag börjar bli klar med en av mina hösttavlor. Vore kul att prata med min coach och se vad han säger, om något ska ändras.
 
Med de estetiska uttrycken känner jag att jag landar mer i mig själv, vilket jag tror är själva essensen till att må bra som människa och att tillfriskna från utbrändheten. Att vara 100% närvarande i nuet. Det kan jag verkligen vara när jag målar och också dansar Zumba. Jag mediterar också regelbudnet för att landa i mig själv. 
 
 
Den här låten gillar jag nu:
 
 
1 Anneli:

skriven

Härligt med lite ork!! Hos mig har det varit tvärtom... Har varit - och är - så sjuuukt trött... När ska det vända??? Orkar inte vara så här trött längre!!! :'(
Jag gillar verkligen din tavla förresten!
Kram!!

2 Anneli:

skriven

Härligt med lite ork!! Hos mig har det varit tvärtom... Har varit - och är - så sjuuukt trött... När ska det vända??? Orkar inte vara så här trött längre!!! :'(
Jag gillar verkligen din tavla förresten!
Kram!!

Svar: Hej! Ja, sjukt härligt med ork! Jag har nog fått stor hjälp av de vitaminer och mineraler som jag tar vill jag tro. Fick hjälp av Ann-Catherine Halvarsson att sätta ihop min "meny". Jag tror ju att jag har påverkats av kopparspiralen och det är därför mina värden varit dåliga. Och jag har ju också följt Utmattningsskolans kurs. Det verkar ju som det hjälper många enl fb-gruppen.. har du provat? Kul att du gillar tavlan! :D
Kram
Sofie Broström

3 Anneli:

skriven

Nä, jag har inte orkat följa råden/kursen från Utmattningsskolan... Det går liksom inte att "klämma in" just nånting mer i mitt liv just nu... :-(

Svar: Jag fick hjälp av en vän att komma igång med guldmjölken och jag måste säga att ting har lättat efter det.Kan inte din man sno ihop pastan? Det är värt det!
Sofie Broström

4 Anneli:

skriven

Nja... Pastan kan jag sno ihop själv! Det är inte det det hänger på...
Jag drack Guldmjölk ett långt tag! Minns inte exakt hur länge, men det var mer än ett halvår vet jag.
Jag märkte ingenting... :-(
Men jag har tänkt på att börja dricka det igen, för det smakar ju gott, och det gör säkert gott trots att jag inte märker nåt!
Men det är så himla mycket jag "borde" dricka så jag blir alldeles virrig... Grönt té ska ja vara så nyttigt och bra för viktnedgång... Chaga-té; supernyttigt för immunförsvaret och mot alla möjliga sjukdomstillstånd... Kefir som jag gör själv (och faktiskt dricker ca 5 dl av varje dag), Äppelvinäger i vatten, Guldmjölk, smoothies, färskpressade frukt- och grönsaksjuicer... Har jag glömt nåt?? Och sen VILL jag ju dricka kaffe ibland, och svart té med mjölk som jag "förr i världen" drack litervis av varje dag...
Om jag skulle dricka allt som är nyttigt och som jag skulle behöva (enligt "förståsigpåare") så skulle jag aldrig hinna/orka äta!! (Hmmm... DET kanske skulle vara bra för vikten...!?!)
Nä, man behöver nog välja några grejer som man tror på och vill testa... Problemet med mig är ju bara att jag vill göra/dricka ALLT ovan nämnda!! Men det funkar ju inte... Och äta lär jag ju faktiskt behöva... Suck... :-/

Kommentera här: