Jag har kört fast

Denna vecka är jag i Portugal igen. Fick ett huserbjudande jag inte kunde motstå och tänkte att jag har lite ork att åka och titta på det, och så tänkte jag att när jag ändå är där kan jag ju ändå kolla lite fler med en gång. Trodde att jag skulle orka lite till. Började rodda i det, fick samtidigt fler erbjudanden om bostäder. Och vips så var to-do-listan rätt lång. Och då när det blev för många punkter, då har jag svårt att sortera ut, vad är viktigast, och vad ska jag prioritera. Sen går huvet i spinn på de frågorna och det blir inte något alls gjort. Det är bara att inse, än är det ett tag kvar till jag är frisk. Och att först tanka energi fortfarande står kvar som dagordning, troligen now and forever, bara jag lär mig det. Idag har jag just inte gjort något alls, ätit, uträttat ett litet ärende,
( hämtat mitt staffli och dukar) sovit, skulle meditera men som vanligt när jag är för trött somnar jag istället. Väldigt skönt i solen på en inglasad på balkong med fönstret öppet så jag har tankat d-vitamin under tiden. Får nog nöja mig med att invänta energi igen. Måla, glömma måsten och lugna ned sinnet, då kommer nog energin igen. För annars verkar jag vara bra på att stressa upp mig på det som jag inte orkar och borde göra. Vilket inte är en lösning alls. 
 
Kan varmt rekommendera Anna-Lena Mellbloms meditationinspelningar. Hon har väldigt behaglig röst. Jag lyssnar via Storytel, men det finns andra vägar att få dem nedladdade, hon finns också på youtube har jag sett. Jag växlar lite mellan olika teman som hon har. De har verkligen varit en räddning många gånger att varva ned. När huvet är alltför trött för något alls, och också för att ladda även innan tröttheten ramlat ned över mig.
 
Passade också på att fota två målningar som står i garaget sen sist jag var här nede. 
 
 
 Är inte helt färdig med dessa, några detaljer ska fixas, men de är lite väl stora att köra runt. Har upptäckt att mitt favoritformat på dukar är stort format. Inte så transportvänligt :). 
 
 
 
 
1 Anneli:

skriven

Ta hand om dig!! ♥

Svar: Tack, detsamma till dig <3
Sofie Broström

Kommentera här: