Ett stort kapitel i mitt liv tar nu slut.

 
 Den här tavlan får heta Livets väg. Inspirationen kom från livet, och ett svartvitt foto jag såg på Facebook. Jag gillade djupet på fotot. Så fick det bli en målning. 
 
Jag har nått en tröskel, och klivit över, det blir helomvänding på så många fronter i mitt liv, det är verkligen meningen att livet ska byta riktning, ett stort och viktigt kapitel avslutas och ett nytt kommer att påbörjas. Jag fattar bara inte att allt liksom kommer med en gång, det är verkligen som att universum bara skriker åt mig, ge dig, sluta kämpa i motvind. Och jag gör det, slutar kämpa i motvind. Nu letar jag bara vindarna, var ska seglet vändas? Jag vet vad som lockar. Hur når jag dit? Pengar behövs för att äta, för att bo och må bra. Sen behövs det också om jag vill studera. Jag är så nyfiken att lära mig mer inom friskvård. Ja, alltså motsatsen till sjukvård. Då behövs pengar, studielån går inte att få inom det. Att jobba, studera och försörja mig som nyligen varit så trött att jag inte kommit upp ur sängen, ja det är ju inte precis att det känns självklart. Men på något sätt kommer jag att lyckas. 
Jag känner att det blir bra, behöver fokusera på det. Jag fortsätter också med att vila när kroppen kräver så. Jag känner stor förtröstan och tilliti att jag är på rätt väg, även om jag verkligen sätts på prövning med alla möjliga tester just nu med än det ena och än det andra. Jag hoppas det är klart nu med konstiga utmaningar, nu vill jag fokusera på det som är allra viktigast och jag har målen uppsatta för mig. Kanske finns det stipendium att söka för att studera den alternativa vägen. 
 
Mina mål för det nya kapitlet är;
Trygghet ekonomiskt
Ha kvalitétstid med barnen
Trivsamt jobb som funkar med min energi och med barnen.
Bo i hus, på sikt flytta till ett hus på landet.
Måla, fortsätta att utveckla mig inom måleriet, sälja tavlor.
Studera hälsa, i form av kost, energi och homeopati, yogalärare och homeopat är drömmen!
Hålla Zumbapass som ger mig så mycket glädje och energi. 
Fortsätta tanka energi i natur och med meditation, yoga.
Njuta av det som passerar min väg. De små detaljerna! Ibland blir jag så himla förvånad när jag tar upp mobilen och ska fota något som ser helt fantastiskt ut. Genom mobilens kameralins ser det inte alls lika vackert ut längre. Och systemkameran, den har lagt av. Ja, den verkar också vara inne på att jag ska byta riktning, hitta annat. Men fota, det vill jag verkligen fortsätta med så jag hoppas den strejen som kameran har ger med sig så småning om. Tekniska prylar brukar ha en tendens i mina händer att lägga av, för att sen återupplivas i andras. Jag hoppas verkligen så är fallet nu också.
 
 Den här tavlan har varit med ett tag nu, har slutat att måla på den tänkt att den varit klar, sen tagit upp den igen då den inte helt haft det magiska som jag ville. Nu får den nog vara som den är. Mycksjön. 
 
 Av: Sofie Broström
 
1 Anonym:

skriven

Kloka ord, och mycket jag själv kan skriva under på. Lycka till!

Svar: <3 Tack detsamma!
Sofie Broström

2 Akira Öken :

skriven

Vackra tavlor!

Svar: Tack så mycket!
Sofie Broström

3 Anneli:

skriven

Stort lycka till med allt Sofie! ♥
Jag lyssnade på ett intressant webbinar igår, och hon som hade det (Sonia Ricotti) poängterade att det börjar när man har bestämt sig och deklarerat vad som ska lämnas och vad som ska bli det nya. Jag tänkte på min hälsa och skrev typ: "Nu är det slut med att vara sjuk och leva ohälsosamt. Från och med nu förändrar sig allt till det bättre för mitt friska, lyckliga liv!"
Sonia pratade också om att drömma stort och att skriva ner drömmarna/målen. Jag tror hon är inne på rätt spår!
Själv försöker jag efter bästa förmåga följa Medical Medium's råd och äter mycket mera frukt och grönsaker än vad jag gjorde tidigare. Har också slutat med mjölkprodukter och ägg och är numera vegan. Det känns bra! Mycket bättre än vad jag trodde när jag bestämde mig... Så allting går! Till och med tågen! ;-)
Kram på dig!

Svar: Försök formulera så friskhet finns i din fras istället, universum förstår inte inte-formuleringar. Kanske ta bort första meningen och bara ha den andra?
Hoppas du får till det med din hälsa!!

Kram kram!
Sofie Broström

4 Anneli:

skriven

Så har jag också tänkt förut, men sen läste jag nånstans (Abraham _ Hicks?) att huvudsaken är att det man säger skapar en bra känsla - det är viktigare än om nån liten negation slinker med. Dessutom hade jag skrivit min mening på engelska så jag bara snabböversatte den så där lite slarvig för att kunna ge ett exempel.
Men jag försöker alltid tänka på att uttrycka mig i positiva ordalag som känns sanna för mig.
Förresten så skulle man ju enligt Sonia Ricotti ta med det man lämnar bakom sig, och det är ju kanske svårare att uttrycka så värst positivt... Jaja... Huvudsaken är att ens affirmationer känns sanna och rätt och ger en bra känsla! :o)
Kram kram!!

Kommentera här: